לקבלת מידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מזה בכלל וירטואליזציה?

וירטואליזציה היא תהליך בו מופעלת תוכנה או מערכת באופן בלתי תלוי בתשתיות מחשוב ותקשורת פיזיות אלא באמצעות דימות המערכת והסביבה בהתאם לצורך. לדוגמא: מערכת ההפעלה XP המיושנת עליה פועלות תוכנות שנתמכות על ידה בלבד תועבר לסביבה וירטואלית חדישה שתעניק לה את הכלים להמשכיות ללא תלות במערכת הפיזית ישנה,  תאפשר שכפול (CLONE) של המערכת בהתאם לצורך ותבטיח שדרוג עתידי קל ומהיר יותר.

למה לי וירטואליזציה עכשיו?

וירטואליזציה מאפשרת מעבר ממערכות ישנות למערכות חדשות תוך תמיכה במאפיינים מתקדמים וניצול טוב יותר של המשאבים הטכניים העומדים לרשות הארגון,  תוכלו להקים מספר שרתים/שירותים/מערכות הפעלה על גבי שרת אחד חזק ולחלק את המשאבים בהתאם לצורך בפועל כך שלא יבוזבזו משאבים לשווא ואלו ישמשו את הצרכים בפועל של המערכות שיוקמו או יוסבו לסביבה וירטואלית.

הפועל היוצא מן הדברים האמורים הינו חסכון כלכלי משמעותי ברכישת שרתים נוספים או עלויות תחזוקה של מספר שרתים.

איך מתבצעת וירטואליזציה בארגון שלי?

לאחר קבלת החלטה לעבור לסביבה וירטואלית אם מקומית ואם בענן (עליו נלמד במאמרים הבאים ונרסק כמה מיתוסים), יבוצע תהליך שנקרא בשפה המקצועית (P2V) ובו יומר הדיסק הקשיח שלכם לתצורה הקיימת בסביבות וירטואליות, תהליך זה עשוי לקחת מספר שעות ויכול להתבצע שהמערכת באוויר, לאחר התהליך יוצר קובץ VHD אחיד לכל כונן או מחיצה וזה יוצב במערכות תומכות סביבה וירטואלית כמו Hyper V© של חברת Microsoft או vSphere Hypervisor (ESXi)© של חברת VMWare תוך כדי הגדרת משאבים ייעודיים למכונה הווירטואלית כמו הקצאת CORE's מעבד פיזי של מארח1 (1השרת הפיזי עליו מתארחות המכונות הווירטואליות), זיכרון RAM, נפח דיסק בפועל, כרטיס רשת, משאבי תעבורה ועוד..

קומפביז מבצעת תהליכי וירטואליזציה ומספקת שירותי מחשוב לעסקים בהצלחה לארגונים ומאפשרת להם התקדמות וניצול טוב יותר של משאבי השרת והארגון, יעילות עבודה ותחזוקה נמוכה והמשכיות טכנולוגית בקצב שלהם.

האם יש חסרונות בשיטת העבודה הזאת?

כמו תמיד, קומפביז עשתה לכם עבודה קלה וחילקה את השיטה ליתרונות, חסרונות והשלכות – כמו לכל החלטה שאנו מקבלים, גם כאן יש חסרונות מובנים שצריכים להילקח בחשבון, אמנם העולם כבר מספר שנים צועד לכיוון הזה אבל כאשר אנו בוחנים מהלך זה מול מצב קיים, אנו מתייחסים ליכולות ולצרכים של כל לקוח באופן אינדיבידואלי.

!